Codzienny trening na różnych poziomach zaawansowania

0
59
Codzienny trening na różnych poziomach zaawansowania

Zdrowy tryb życia wiąże się z racjonalną dietą oraz systematycznymi treningami. Osoby, które dopiero zaczynają aktywność zazwyczaj mają jakiś cel i bardzo często dążą do osiągnięcia z determinacją trenując codziennie, nawet i po kilka godzin.

Trening osoby początkującej

Codzienny trening dla osoby początkującej nie jest wskazany z wielu powodów. Organizm, który dotychczas był przyzwyczajony do spoczynku, doznaje szoku spowodowanego nagłą aktywnością i zmianą trybu życia.
Mięśnie, stawy, wiązadła i wszystkie inne ćwiczone partie ciała, by funkcjonowały prawidłowo, muszą mieć czas na stopniową adaptację, odpoczynek i regeneracje. Codzienne trenowanie, zwłaszcza tych samych części ciała niesie ze sobą ryzyko naderwanych lub zerwanych mięśni, urazów ścięgien i wiązadeł oraz wielu innych poważnych kontuzji.

Podczas treningów angażowane są nie tylko mięśnie, ale również układ nerwowy, który steruje pracą mięśni wysyłając im odpowiednie impulsy.
Aktywność fizyczna wpływa bardzo dobrze na cały organizm w tym układ nerwowy i mięśnie, pod warunkiem, że plan treningowy jest dobrze ułożony i jest w nim uwzględniony również czas na regeneracje. Przetrenowanie układu nerwowego wpłynie negatywnie na cały orgazm, a jeśli włókna mięśni nie zdążą się zregenerować, praca mięśni będzie nieefektywna.

Trening osoby średnio zaawansowanej i zaawansowanej

Osoby zaznajomione już ze swoim organizmem i jego reakcją na dane aktywności, wiedzą już czego mogą się spodziewać od swojego ciała i czego unikać, by nie wpłynąć negatywnie na swoje postępy.
Organizm jest już przyzwyczajony do aktywności fizycznej i ma lepszą kondycję oraz wydolność. Na tym poziomie można trenować codziennie pod warunkiem odpowiedniego planowania treningów i pozostawienia jednego dnia na regenerację po sześciu dniach treningów.

Cardio

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że cardio codziennie wykonuje nieświadomie. Jest to typ aktywności, który polega na przyśpieszeniu pracy serca i zwiększeniu tętna, dzięki czemu wzmacnia się serce, poprawia się funkcjonowanie układu krążenia, dotlenia organizm i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Cardio na niskim lub umiarkowanym poziomie wykonuje się podczas codziennych spacerów, wychodzeniu po schodach czy noszeniu ciężkich zakupów ze sklepu do domu.

Ten typ aktywności bez względu na poziom zaawansowania osoby ćwiczącej, może być częścią codziennego treningu. Warunkiem jest jednak nieprzekraczanie powyżej 70% wartości tętna maksymalnego, zwłaszcza jeśli ten codzienny wysyłek trwa dłużej niż 40 min.

Regeneracja
Efektywny odpoczynek organizmu wspiera urozmaicony wysiłek, rozciąganie po każdym treningu, zbilansowana dieta oraz wysokiej jakości sen.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here